اردیبهشت ۲۳، ۱۳۹۱
اردیبهشت ۲۲، ۱۳۹۱
یا نقی
برگرفته از سایت خرداد نامه
روزی یکی از اصحاب غیرتی امام نقی (ع) گریان و نالان خدمت امام آمد و گوشهای نشست.
امام (ع) از دیدن او ناراحت شد و پرسید یا ابولاشی چه شده چرا ناراحتی؟
ابولاشی جواب نداد.
امام (ع) از این کار او عصبانی شد و باصدای ملایم غرید و گفت: بگو ببینم چه مرگته مگه من زنتم جوابم رو نمیدی؟؟؟
ابولاشی از صدای امام (ع) دگرگون شد و گفت: یا نقی (ع) میگویند قوم عجم برای شما شعر میسازند و با رپ کردن شما را مسخره میکنند و روی گنبد جدتان پرچم همجنسبازان میزنند. چگونه میتوانید بنشینید و هیچ نگویید؟
امام (ع) خندید و گفت: اولاً که من تا آن وقت مردم پس به گوش چپم.
ثانیا چه راهی بهتر از این؟ بگذار این مردم به من گیر بدهند و حواسشان به نمایندهٔ من در ایران همان سیدِ گدا و چلاق نرود.
وقتی مردم پارس دارند به من میخندند نمایندهٔ من نفتشان را میدزدد، دخترانشان را میزند، نخبههایشان را زندانی میکند، ثروت آنها را چپاول میکند، آبرویشان را در جهان میبرد و خلاصه به آنها حسابی لطف میکند.
بگذار آنها به من گیر بدهند و در عوض نرگس محمدی، محسا امر آبادی، مسعود باستانی و دیگران را فراموش کنند.
تا حواسشان به من است، ملکزاده عفو میشود، مرتضوی عزل نمیشود، پارچین پاکسازی میشود, دریاچه ارومیه خشک میشود و محمود شکرایه شلاق میخورد.
ابولاشی از این همه زیرکی و شرارتِ امام (ع) خرکیف گشت و چهار نعل تا وسط بیابان دوید...
اسرارل ارتباط جلد دهم
امام (ع) از دیدن او ناراحت شد و پرسید یا ابولاشی چه شده چرا ناراحتی؟
ابولاشی جواب نداد.
امام (ع) از این کار او عصبانی شد و باصدای ملایم غرید و گفت: بگو ببینم چه مرگته مگه من زنتم جوابم رو نمیدی؟؟؟
ابولاشی از صدای امام (ع) دگرگون شد و گفت: یا نقی (ع) میگویند قوم عجم برای شما شعر میسازند و با رپ کردن شما را مسخره میکنند و روی گنبد جدتان پرچم همجنسبازان میزنند. چگونه میتوانید بنشینید و هیچ نگویید؟
امام (ع) خندید و گفت: اولاً که من تا آن وقت مردم پس به گوش چپم.
ثانیا چه راهی بهتر از این؟ بگذار این مردم به من گیر بدهند و حواسشان به نمایندهٔ من در ایران همان سیدِ گدا و چلاق نرود.
وقتی مردم پارس دارند به من میخندند نمایندهٔ من نفتشان را میدزدد، دخترانشان را میزند، نخبههایشان را زندانی میکند، ثروت آنها را چپاول میکند، آبرویشان را در جهان میبرد و خلاصه به آنها حسابی لطف میکند.
بگذار آنها به من گیر بدهند و در عوض نرگس محمدی، محسا امر آبادی، مسعود باستانی و دیگران را فراموش کنند.
تا حواسشان به من است، ملکزاده عفو میشود، مرتضوی عزل نمیشود، پارچین پاکسازی میشود, دریاچه ارومیه خشک میشود و محمود شکرایه شلاق میخورد.
ابولاشی از این همه زیرکی و شرارتِ امام (ع) خرکیف گشت و چهار نعل تا وسط بیابان دوید...
اسرارل ارتباط جلد دهم
چشم در عوض چشم و آنگاه جهان نابینا خواهد شد
بر طبق شریعت، اسلام، مسیحیت و یهود، فرزندی که خارج از ازدواج بدنیا آید، حرومزاده است، از طرفی در هیچ کدام از کتب مقدس نوشته نشده است که آدم و حوا با یکدیگر ازدواج کرده باشند، نتیجه میگیریم که تمامی افراد بشر از پدر مادری بدنیا آمده اند که هیچ گاه صیغه عقد بین آنها جاری نشده است، یعنی همگی از دم حرومزاده.
ترس انسان را به بیتفاوتی سوق میدهد
بیشعوری سکهی رایج و پر عضوترین مکتب دنیای کنونیست, بیشعورها دارند دنیا را برمیدارند. همان کسانی که آگاهانه با رفتار و گفتار احمقانه، خودخواهانه و وقیحشان حق دیگران را میخورند اما همیشه حق به جانبند و مظلومنمایی میکنند.
دانلود كتاب بیشعوری اثر:خاویر کرمنت
دانلود كتاب بیشعوری اثر:خاویر کرمنت
اردیبهشت ۲۱، ۱۳۹۱
ما زنده ايم چون می خوابيم
به ساعت نگاه می كنم
حدود سه نصفه شب است
چشم می بندم تا مبادا چشمانت را از ياد برده باشم
و طبق عادت كنار پنجره می روم
سوسوی چند چراغ مهربان
وسايه های كشدار شبگردانه خميده
و خاكستری گسترده بر حاشيه ها
و صدای هيجان انگيز چند سگ
.....
معمای سبز رودخانه از دور
برايم حل نشده است
.....
و خوب می دانم
سالهاست كه مرده ام
گوشهای از شعراز شوق به هوا - حسین پناهی
حدود سه نصفه شب است
چشم می بندم تا مبادا چشمانت را از ياد برده باشم
و طبق عادت كنار پنجره می روم
سوسوی چند چراغ مهربان
وسايه های كشدار شبگردانه خميده
و خاكستری گسترده بر حاشيه ها
و صدای هيجان انگيز چند سگ
.....
معمای سبز رودخانه از دور
برايم حل نشده است
.....
و خوب می دانم
سالهاست كه مرده ام
گوشهای از شعراز شوق به هوا - حسین پناهی
ارزش هر کس بقدر خرد اوست
وقتی تصمیم گرفتم در وضع و حال روحی خود دقیق شوم، در گردشهای تنهایی خود، از تفکراتی که در این گردشها بمغزم میرسید، صورت برداری کردم. بزودی احساس کردم خیلی دیر به این فکر افتادم، زیرا در این سنّ و سال، احساسات و تفکراتم مانند سابق زنده نیست، و چون روزهای گذشته آن اشتغال و التهاب طبیعی را ندارد.
کم کم درک کردم و آزمایشهای زندگی مرا به این فکر انداخت و یقین حاصل کردم که در واقع، سرچشمهٔ تمام خوشبختیهای انسان در خودمان وجود دارد و مردم دیگر قادر نیستند که ما را بدبخت سازند و به طور کلی کسی که بخواهد حقیقتا خوشبخت باشد، هیچکس قادر نیست، این خوشبختی را از او بگیرد.
این تفکّرات عمیق، این التهابات روحی که در حال گردشهای تنها برای من حاصل میشد از جمله لذایذ گرانبهایی بود که من آنرا مدیون دشمنان خود میدانم. اگر آنها با من دشمنی نمیکردند هرگز نمیتوانستم با این گنجینهٔ پر ارزشی که در اندرون انسانی وجود دارد، پی ببرم. و در بحبوحه اینهمه لذتهای روحی چنان مسرور میشدم که در عالم رویا بخواب شیرینی فرو میرفتم.
تفکّرات تنهایی، ژان ژاک روسو
کم کم درک کردم و آزمایشهای زندگی مرا به این فکر انداخت و یقین حاصل کردم که در واقع، سرچشمهٔ تمام خوشبختیهای انسان در خودمان وجود دارد و مردم دیگر قادر نیستند که ما را بدبخت سازند و به طور کلی کسی که بخواهد حقیقتا خوشبخت باشد، هیچکس قادر نیست، این خوشبختی را از او بگیرد.
این تفکّرات عمیق، این التهابات روحی که در حال گردشهای تنها برای من حاصل میشد از جمله لذایذ گرانبهایی بود که من آنرا مدیون دشمنان خود میدانم. اگر آنها با من دشمنی نمیکردند هرگز نمیتوانستم با این گنجینهٔ پر ارزشی که در اندرون انسانی وجود دارد، پی ببرم. و در بحبوحه اینهمه لذتهای روحی چنان مسرور میشدم که در عالم رویا بخواب شیرینی فرو میرفتم.
تفکّرات تنهایی، ژان ژاک روسو
گر بر سر خاشاک یکی پشه بجنبد
یک هواپیمای سوخو سوپرجت ۱۰۰ روسی با ۴۶ سرنشین در نزدیکی جاکارتا پایتخت اندونزی، ناپدید شد. مقامات اندونزی میگویند، این هواپیما ناگهان از صفحه رادار خارج شده و ناپدید شده است. این مقامات احتمال میدهند که یا این هواپیما بدلیل دید کور هواپیما در منطقه کوهستانی سقوط کرده و یا ربوده شده است. خلبان هواپیما، قبل از ناپدید شدن، از برج مراقبت فرودگاه جاکارتا درخواست کرده بود که ارتفاع پرواز را از ۱۰۰۰۰ پایی به ۶۰۰۰ پایی برساند، و بعد از اینکه هواپیما ارتفاع پرواز را کم کرده است، ناگهان از صفحه رادار ناپدید شده است. هلیکوپترهای گروه تجسس هنوز نتوانسته اند، اثری از این هواپیما و یا بقایایش پیدا کنند و ناپدید شدن این هواپیما بصورت معمایی درآمده است.
این خبر از این جهت برای من جالب بود که یک سئوال را بذهن من تحمیل کرد.
امروز اگر یک موبایل گم شود ظرف ۵ دقیقه با توجه به موجی که از طریق باطری آن فرستاده میشود میتوان بجای آن پی برد و آنرا براحتی پیدا کرد،
چگونه است با وجود ماهوارههای تجسسی که در مدار زمین وجود دارند و گر بر سر خاشاک یکی پشه بجنبد، جنبیدن آن پشه عیان در نظر آنهاست، هواپیمای به این گندگی گم میشود، و اثری از آثارش نیست؟
و یا چگونه است که با همین گوگل ارث میتوانند، اشیأ باستانی را که در اعماق زمین وجود دارند را بیابند ولی از یافتن هواپیمای روسی که بروی زمین گم شده است، عاجز هستند؟
یا غربیها در مورد تکنولوژی که ادعای داشتنش را دارند، غلو میکنند، و یا با بردن این خبر بر روی آنتن خبری به شعور خواننده توهین میکنند و یا مطلب چیز دیگریست که برای من گنگ و نامفهوم میباشد.
در ضمن این هواپیما قرار بود به کشورهای آسیایی فروخته شود و بسیاری خواستار این هواپیما شده بودند. چرا که برای اولین بار است که شرکت سازنده، اقدام بساخت هواپیمای مسافربری کرده و تا پیش از این، تنها جتهای جنگده میساخته است.
اگر بپرسند كيستی بايد هنرهای خويش را بشماری , Bungee Jumping
پرش بانجی:
در سال ۱۹۵۰، فیلم مستندی از مردان جمهوری وانواتو واقع در جزیره پنتکاست، ساخته شد که نشانگر پرش مردان جوان از ارتفاع نسبتا بلندی بود، در حالی که ساق پای آنها به ریسمانی بسته شده بود. این کار که در واقع سنت مردم این جزیره در رابطه با اثبات مردانگی پسران جوان بود، بعدها با نام بانجی جامپینگ یا پرش بانجی در دنیا شناخته و معروف شد.
بانجی جامپینگ برای اولین بار در آوریل ۱۹۷۹ میلادی در بریستول، انگلستان توسط چهار نفر از اعضای کلوب ورزشهای خطرناک انجام شد و این چهار نفر از روی پل معلق کلیفتون به پایین پریدند.
دیوید کیرک رهبر گروه چهار نفری بود که بعد از آن بلافاصله به وسیله پلیس بازداشت شد. دیوید چندی بعد به آمریکا رفت و از روی پلهای گلدن گیت و رویال جورج پرید و باعث محبوبیت این ورزش در بین آمریکاییها شد.
در ایران باشگاه پرش بانجی توچال در شهریور ماه سال ۱۳۸۶ برپا شدهاست و از ابتدای سال ۱۳۸۷ به صورت جدیتر به فعالیت خود ادامه میدهد. این باشگاه شامل یک پیست اسکیت، کافی شاپ و دکلی چهل متری میباشد که پرشها از روی آن انجام میپذیرد. در روز افتتاح این مجموعه پیمان ابدی از بدلکاران ایرانی اولین پرش را انجام داد.
در ویدئو کلیپ زیر، قسمتی از فیلم مستند ساخته شده در سال ۱۹۵۰ نشان داده میشود.
در سال ۱۹۵۰، فیلم مستندی از مردان جمهوری وانواتو واقع در جزیره پنتکاست، ساخته شد که نشانگر پرش مردان جوان از ارتفاع نسبتا بلندی بود، در حالی که ساق پای آنها به ریسمانی بسته شده بود. این کار که در واقع سنت مردم این جزیره در رابطه با اثبات مردانگی پسران جوان بود، بعدها با نام بانجی جامپینگ یا پرش بانجی در دنیا شناخته و معروف شد.
بانجی جامپینگ برای اولین بار در آوریل ۱۹۷۹ میلادی در بریستول، انگلستان توسط چهار نفر از اعضای کلوب ورزشهای خطرناک انجام شد و این چهار نفر از روی پل معلق کلیفتون به پایین پریدند.
دیوید کیرک رهبر گروه چهار نفری بود که بعد از آن بلافاصله به وسیله پلیس بازداشت شد. دیوید چندی بعد به آمریکا رفت و از روی پلهای گلدن گیت و رویال جورج پرید و باعث محبوبیت این ورزش در بین آمریکاییها شد.
در ایران باشگاه پرش بانجی توچال در شهریور ماه سال ۱۳۸۶ برپا شدهاست و از ابتدای سال ۱۳۸۷ به صورت جدیتر به فعالیت خود ادامه میدهد. این باشگاه شامل یک پیست اسکیت، کافی شاپ و دکلی چهل متری میباشد که پرشها از روی آن انجام میپذیرد. در روز افتتاح این مجموعه پیمان ابدی از بدلکاران ایرانی اولین پرش را انجام داد.
در ویدئو کلیپ زیر، قسمتی از فیلم مستند ساخته شده در سال ۱۹۵۰ نشان داده میشود.
اردیبهشت ۲۰، ۱۳۹۱
آنکه به خرد توانا شد ، مذهب برايش نامفهوم است... سم هریس ( Sam Harris)
سم هریس ( Sam Harris) یک نویسنده آمریکایی و از هواداران شکاکیت علمی است. درسال ۲۰۰۵ کتاب پایان ایمان او (منتشر شده در سال ۲۰۰۴) برنده جایزه پن / مارتا آلبراند PEN/Martha Albrand شد.
هریس باور دارد که زمان آن فرا رسیدهاست که اعتقادات مذهبی را بتوان آزادانه مورد سوال قرار داد. او احساس میکند به دلیل تابو(دشواژه) taboo بودن پرسش درمورد اعتقادات وباورهای مذهبی، بقای تمدن بشری در معرض خطرنابودی قرار گرفتهاست. او با توضیح مشکلی که امروزه از سوی اسلام در رابطه با تروریسم بینالمللی، به عنوان تنها یک نمونه ویژه مطرح است، به انتقاد از کلیه مذاهب با همه سبکها و شیوهها میپردازد. او دین را مانع پیشرفت به سوی روشنگری، معنویت و اخلاق میشناسد.
هریس باور دارد که زمان آن فرا رسیدهاست که اعتقادات مذهبی را بتوان آزادانه مورد سوال قرار داد. او احساس میکند به دلیل تابو(دشواژه) taboo بودن پرسش درمورد اعتقادات وباورهای مذهبی، بقای تمدن بشری در معرض خطرنابودی قرار گرفتهاست. او با توضیح مشکلی که امروزه از سوی اسلام در رابطه با تروریسم بینالمللی، به عنوان تنها یک نمونه ویژه مطرح است، به انتقاد از کلیه مذاهب با همه سبکها و شیوهها میپردازد. او دین را مانع پیشرفت به سوی روشنگری، معنویت و اخلاق میشناسد.
اشتراک در:
پستها (Atom)