۲۶.۹.۹۲

ترکیه در جنایت تروریست‌ها در شهر عدرا سوریه نقش اصلی‌ را داشته است.

دولت جنایت کار انگلیس بعد از جنگ جهانی‌ اول با تصرف بخش‌هایی‌ از کشور‌های یونان، قبرس، ایران، سوریه و ارمنستان، سرزمینی ساخت به نام ترکیه و عده‌ای ترک نوکر منش، وحشی بیابان گرد را با عنوان وارثان دولت عثمانی در این سرزمین جا داد تا نقش امّ الفساد خاور میانه را بازی کنند، و بازوی انجام عملیات ضدّ بشری و سیاست‌های جنگ افروزی این کشور در منطقه گشته و به وسیله این امّ الفساد بتواند بر کل منطقه حاکم گردد. از زمان تشکیل این کشور جعلی تا کنون که چیزی نزدیک به ۹۰ سال از تولد شومش می‌گذرد، بیش از ۹۰ میلیون انسان به دست این اشرار کشته، آواره‌ و دربدر شده‌اند و این کابوس و داستان نکبت بار وحشتناک همچنان ادامه دارد.
در پی‌ اعدام بیش از صد تن‌ از مردم غیر نظامی شهر عدرا سوریه به وسیله تروریست‌ها در چند روز گذشته، یک مسئول اطلاع رسانی سوریه کشور ترکیه و کشورهای حامی گروه‌های مسلح در سوریه را مسئول جنایت و کشتار اخیر در شهر عدرا در ریف دمشق دانست.

"ملاذ مقداد" رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات وزارت اطلاع رسانی سوریه به شبکه خبری العالم گفت: دولت ترکیه مسئول ریخته شدن خون شهروندان سوری در عدرا است، زیرا راه را برای ورود جنگجویان و سلاح‌های ساخت اتحادیه اروپا به سوریه بازکرده است؛ سلاح هایی که هزینه خرید آن را عربستان و قطر می پردازند.


افراد مسلح گروه موسوم به جبهه النصره وابسته به القاعده مورد حمایت مالی و نظامی مستقیم عربستان و ترکیه بیش از یکصد تن‌ را در ناحیه عدرا در شرق دمشق اعدام کردند.


مقداد گفت: اتحادیه اروپا از آغاز بحران از طریق سیاست رسانه‌ای و پوشش دیپلماتیک و سپس کمک‌های نظامی و مدیریت هم پیمانانش در منطقه مثل عربستان، قطر و ترکیه این گونه نشان داد که رهبر ائتلافی است که علیه نظام سوریه می جنگد.

وی افزود: این دول غربی بودند که گروه موسوم به "ارتش آزاد" را تاسیس و حمایت لجستیکی و تسلیحاتی از آن کرد و جلوی پاسخ مثبت جنگجویان به پیشنهاد بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای زمین گذاشتن سلاح و برخورداری از عفو و آغاز گفت وگو را گرفت و از آنها خواست که سلاح خود را زمین نگذارند.

وی گفت: در حقیقت ترکیه زیر نظر اتحادیه اروپا از طریق ارسال سلاح برای افراد مسلح با همکاری قطر و عربستان طرح سرنگون کردن نظام را برای ویران کردن سوریه سرپرستی کرده و می کند.

مقداد با اشاره به موضع مخالف ترک‌ها در سطح پارلمانی و مردمی با این سیاست گفت: هیچ صلح و امنیتی را نمی تواند بدون بازخواست این تروریست‌ها و حامیان آنها، در منطقه و سوریه برقرار کرد.

وی با اشاره به جنایت اخیر تروریست‌ها در شهر عدرا گفت: غرب و هم پیمانانش در منطقه مسئول طولانی شدن کشتار و قتل و ویرانی در سوریه هستند.

منبع: ویرایش گزارشی از العالم