۲۹.۱.۹۲

دو میلیارد دلار صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی


به گزارش خبرگزاری اقتصادی(econews.ir)،"محمد جعفر عظمایی"با بیان مطلب فوق افزود: ارزش صادرات غیرنفتی این استان در سال ۹۱ بیش از دو میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار بوده است.


وی گفت: علیرغم وجود شرایط خاص منبعث از تحریم و جنگ اقتصادی غرب ، صادرات آذربایجان شرقی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۰ بیش از ۴ درصد رشد داشته است.
دبیر کار گروه توسعه صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی اضافه کرد: وزن کالاهای صادر شده در ۱۲ ماهه ۹۱ نیز بیش ۲ میلیون و ۱۷هزار تن بوده است.
عظمایی عمده کالاهای صادر شده از آذربایجان شرقی در سال ۹۱ را به مقصد ۸۵ کشور جهان، به ترتیب بیشترین سهم صادرات مربوط به کالاهای صنعتی با ۷۸۷ میلیون دلار ؛ کالاهای کشاورزی با ۲۴۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار، محصولات صنایع مس استان با ۲۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، فرش و صنایع دستی با ۲۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار؛ محصولات پتروشیمی با ۱۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار، ، فلزات با ۱۶۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، سنگ و مواد معدنی با ارزش صادراتی ۱۳۴ میلیون و ۱۲۰هزار دلار، منطقه آزاد ارس با ارزش صادراتی ۱۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار، تجارت چمدانی با ارزش صادراتی ۴۳میلیون دلار و شرکت تعاونی مرزنشینان با ارزش صادراتی ۳ میلیون و ۱۷۵ هزار دلار عنوان کرد.