۶.۱۲.۹۱

مذاکره با دولت جنایت کار ترکیه که به هیچ یک از موازین اخلاقی‌ پایبند نیست برای کرد‌های مبارز، ننگ است.


ترکیه و دولت فاشیست و تروریست اردوغان، آنچنان مستاصل و درمانده گشته که رهبر زندانی کرد ها، عبدالله اوجالان، را به زور شکنجه جسمی‌ و روحی‌ به پای میز مذاکره با سه تن‌ از نمایندگان مجلس ترکیه کشانده است.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) که در زندان قرون وسطایی ترکیه به سر می برد، در دیدار با سه نماینده کرد مجلس ترکیه، مذاکرات با مقام‌های دولت آنکارا را «گامی تاریخی» خواند و از تمامی جناح‌ها خواست در اقداماتشان دقت و حساسیت به خرج دهند.

این پیام را به سه تن از نمایندگان کرد پارلمان ترکیه ابلاغ شد که روز شنبه با وی دیدار کردند.

این دیدار در زندان جزیره امرالی ترکیه و در چارچوب تلاش‌ها برای پایان دادن به سه دهه درگیری بین اعضای پ.ک.ک با دولت ترکیه صورت گرفته است.

پروین بولدان، از نمایندگان کرد پارلمان ترکیه به خبرنگاران گفت، اوجالان ابراز امیدواری کرد که "سربازان و مقام‌های ربوده شده" به زودی آزاد شوند. ( ارتش تا دندان مسلح ترکیه با حمایت کامل اروپایی‌های وحشی متجاوز، نمیتواند در جنگ‌های زمینی‌ حریف مبارزان کرد شود و کرد‌های به جان رسیده در جنگ‌های زمین، اکثر سربازان و حتی افسران ارتش ترکیه را به اسارت گرفته اند و دولت اردوغان برای آزادی این اسرا به عبدلله اوجالان بیش از پیش فشار می‌آورد. ارتش جنایت کار ترکیه معمولان با بمباران‌های گسترده هوایی و گاهی شیمیایی به کرد‌ها حمله می‌کند.)

دیدار نمایندگان حزب صلح و دموکراسی، دومین دیدار با اوجالان از زمان شروع مذاکرات صلح در دسامبر سال گذشته است. پیش تر و در ماه گذشته میلادی دو تن از سیاستمداران کرد با اوجالان دیدار کردند. احتمالا اوجالان از این دیدار برای ترغیب هوادارانش برای پایان دادن به حملاتشان علیه نیروهای دولتی استفاده خواهد کرد. اوجالان از زمان دستگیری در سال ۱۹۹۹ میلادی در حال گذراندن دوران محکومیتش در زندان جزیره امرالی است.

هیچ نظری موجود نیست: