۸.۱۲.۹۱

صدا و سیما مسجد و حسینیه شده است


محمد سادات منصوری٬ رئیس مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی٬ گسترش «فرهنگ دینی» در میان نسل جدید را ناموفق دانسته و ازا اینکه صدا و سیما به «مسجد و حسینیه» تبدیل شده انتقاد کرده است.


به گزارش خبرگزاری «مهر» آقای سادات منصوری در این خصوص گفته است: «نقش صدا و سیما را فراموش کرده‌ایم و آن را مسجد کردیم؛ منبر و سخنرانی را آوردیم صدا و سیما و اذان را در صدا و سیما گذاشته‌ایم و هیئت‌های مذهبی را آوردیم در صدا و سیما.»
این پژوهشگر قرآنی با اشاره بر اینکه مسجد و حسینیه کردن صدا و سیما کاری «غلط» بوده٬ اظهار کرده است: «حدود ۱۷ کانال تلویزیونی داریم و سر اذان از همه این شبکه اذان پخش می‌شود، آن هم اذان به وقت تهران. اما کسی که مشهدی است چه ضرورتی دارد برنامه‌های خودش قطع شود و اذان را گوش دهد آن هم همه ۱۷ کانال.»
وی افزوده است: «یکی در مسجد برای ۱۰۰ یا ۵۰ نفر منبر می‌رود و متناسب با ذهن و روحیه همین تعداد مطالبی را می‌گوید اما اگر‌‌ همان حرف را در سطح ۷۰ میلیون نفر پخش کردید، آسیب دارد٬ چون در بین این ۷۰ میلیون نفر بچه هست، بی‌دین هست، غیر مسلمان هست، زن هست و این مطالب را که پخش می‌کند چه کسی می‌گوید برای همه مفید هست.»
اظهارات سادات حسینی یکی از صریح‌ترین انتقاد‌ها درباره پخش برنامه‌های مذهبی از شبکه‌های مختلف در رادیو و تلویزیون ایران است.
در تلویزیون جمهوری اسلامی شبانه روز برنامه‌های مختلفی با حضور «کار‌شناسان مذهبی» برگزار می‌شود که درباره امور روزمره به اظهارنظر می‌پردازند.
سرگرم کننده نبودن برنامه‌های تلویزیون در ایران موجب شده مردم بیشتر به تماشای شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور گرایش پیدا کنند.
پیش‌تر ابراهیم فیاض یکی از استادان محافظه‌کار با اعلام اینکه صدا و سیما به بن‌بست رسیده و دچار انحطاط شده٬ گفته بود مردم ایران روزانه به طور متوسط دو دقیقه تلویزیون جمهوری اسلامی را نگاه می‌کنند.
آقای سادات منصوری همچنین گسترش «فرهنگ دینی» در میان نسل جدید را ناموفق دانسته و یکی از علت‌های آن را استفاده نامناسب از ابزارهای مدرن عنوان کرده است.
وی گفته است: ««متأسفانه نهادهای ریشه دار و بنیادین تبلیغ دینی را به دلیل قدیمی شدن کنار گذاشته‌ایم و خواسته‌ایم از ابزارهای جدید استفاده کنیم بنابراین دچار مشکل در حوزه فرهنگ دینی شده‌ایم.»


منبع: دیگربان

هیچ نظری موجود نیست: